ابر مطلب نقد بازی های splinter cell1,2,3,4,5,6,7(سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter)

ابر مطلب نقد بازی های splinter cell1,2,3,4,5,6,7(سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter)
Splinter Cell

مخفی کاری یکی از سبک هایی است که همیشه طرفداران مخصوص خود را داشته است این سبک در بازی های رایانه ای به دلیل  نیاز به تفکر و چیدن استراتژی های خاص برای از بین بردن دشمنان جزو زیبا ترین سبک ها بوده است هرگاه سخنی از مخفی کاری بوده است فکر ما ناخود آگاه به سمت بازی هایی همچون Thief MGS و سری Splinter Cell می رود. در بازی های مخفی کاری شما نیاز دارید تا از فکر خود نیز بهره ببرید. گیمر دیگر قادر نخواهد بود که اسلحه را بر دستان خود بگیرد و دشمنان را با خاک یکسان کند و مرحله تمام!. در این سبک خلاقیت بالای گیمر و تمرکز بالا می تواند یکی از برگ های برنده در بازی باشد.جدا از این گونه مسائل بالاخره لذت بازی کردن بازی هایی در این سبک بسیار بالا تر از بازی های شوتر است.

splintercell سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter Cell

سری بازی اسپلینتر سل در سال ۲۰۰۲ شاهد انتشار اولین نسخه از خود بود این بازی در ابتدا به صورت تقلید هایی کوچک از روی سری بازی متال گیر شکل گرفت و سپس سم شکل جدی تری به خودش گرفت و کم کم یوبی سافت با اضافه کردن المان های جدید و پیاده سازی خلاقیت هایی نو در بازی توانست سری اسپلینتر سل را به جایگاه واقعی خود برساند. داستان بازی اسپلینتر سل به مراتب ساده تر و گیرا تر از متال گیر بود زیرا کاراکتر اصلی فقط یک نفر بود سم! البته مقایسه ی این دو بازی کار درستی نیست زیرا هر دو بازی در سبک مخفی کاری بی نظیر هستند اما در این قسمت ما بر روی سری بازی اسپلینتر سل تمرکز کرده ایم و در قسمت های آتی در مورد متال گیر و بقیه بازی های در این سبک به بحث و بررسی می پردازیم.

Tom Clancy’s Splinter Cell

Tharealsplintercell سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter Cell

نسخه ی اول این سری بازی ها در سال ۲۰۰۲ برای Windows و xbox عرضه شد نسخه ی اول یا تولد این ژانر با استفاده از المان های موفق متال گیر و اضافه کردن چند ویژگی کوچک توانست یک بازی دیگر را برای این سبک به ثبت برساند موتور بازی UE2 بود که در آن زمان جزو بهترین انجین ها برای ساخت یک بازی زیبا بود استقبال از این بازی در آن زمان تقریبا کم بود اما سازندگان این بازی برای ادامه دادن به این نسخه برنامه های زیادی داشتند چرا که سم دارای پتانسیل بالایی چه از لحاظ داستان و چه از لحاظ گیرا بودن و قابل درک بودن داشت سم دارای لباس مخصوص خود و همچنین عینک دید در شب بود که باعث می شد احساس جذاب بودن بیشتری به کاراکتر بازی القا شود. نسخه ی اول بازی از لحاظ پیچیدگی های لازم در حد بسیار زیادی بود چرا که گیمر های مبتدی و تازه کار نمی توانستند آن را به خوبی درک کنند و این مسئله خیلی توانست خود نمایی کند و جزو یکی از ویژگی های خوب بازی بود و از همین رو این بازی مورد استقبال بسیاری از گیمر های هاردکور قرار گرفت.

Tom Clancy’s Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Pandora Tomorrow box art سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter Cell

پس از دو سال بالاخره ناشر و سازنده اسپلینتر سل نسخه جدیدی از بازی را ساخته و عرضه کردند در سال ۲۰۰۴ سم به میادین بازگشت اما این دفعه در اندونزی رفیق سایه ها درون اندونزی به دنبال هدف خود می گردد داستان بازی در سال ۲۰۰۶ روایت می شود و سم از طرف سازمان جاسوسی آمریکا قصد نفوذ به تشکیلات سازمان تروریستی را دارد که مخفی گاه اصلی آن ها اندونزی است.انجین به کار گرفته شده برای این بازی نیز همان UE2 تقویت شده می باشد. بازی با گیم پلی روان و گرافیکی متوسط طرفداران خاص خود را پیدا کرد از آن به بعد بود که یده های بعدی برای نسخه های بعدی در ذهن سازندگان شکل گرفت. سم متفاوت تر خواهد شد زیرا دیگر اسپلینتر سل از آب و گل در آمده است والمان های خاص خود را در بازی هایش به کار می برد.

Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancys Splinter Cell   Chaos Theory Coverart سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter Cell

یک سال پس از فروش خوب اسپلینتر سل TC نسخه ی جدیدی از بازی را ساخت این بازی برای کنسول های Ps2 Xbox و Pc عرضه شد که بعد ها به صورت HD برای کنسول Ps3 هم عرضه شد. انجین سازنده ی بازی UE2.5 بود این نسخه از اسپلینتر سل برای اولین بار از RP استفاده می کرد از این بخش برای بهتر شدن فیزیک و طبیعی تر شدن آن در بازی استفاده می شود. همچنین در این نسخه از اسپلینتر سل حرکات مخفی کاری و هوش مصنوعی دشمنان پیشرفت بسیار چشم گیری داشت و در بازی NPC های زیاد و بیشتری حضور داشتند. همچنین این نسخه دارای مولتی پلیر نیز بود که بر جذابیت بازی اضافه می کرد.

Tom Clancy’s Splinter Cell: Essentials

Tom Clancys Splinter Cell   Essentials سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter Cell

در سال ۲۰۰۶ به فاصله ی بسیار کمی دو نسخه از اسپلینتر سل عرضه شد یکی از این نسخه ها به صورت انحصاری برای PSP بود و برای ساختن بازی سازندگان از موتور UE2 استفاده کردند البته این گرافیک این نسخه برای کنسول های PSPدر حد متوسط رو به بالا بود بازی دارای هشت مرحله اصلی بود و سه مرحله ی فرعی که با عنوان Bonus Mission در بازی شناخته می شوند این بازی زیاد مورد استقبال قرار نگرفت و نمره ی ۵٫۸ از ده را از سوی گیم اسپات دریافت کرد.

Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent

Scda boxart سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter Cell

این نسخه جزو یکی از زیبا ترین و محبوب ترین نسخه های اسپلینتر سل بود که توانست مخاطب های زیادی را جذب کند.این بازی دارای گرافیکی زیبا و قابل قبول بود و در سال ۲۰۰۶ فیزیک بازی یکی از بهترین ها بودگیم اسپات به این بازی نمره ی عالی را داد البته بر روی نسخه های ps2 x360 pc Ps3 نسخه Wii این بازی متوسط رو به پایین بود چون کنترل نا مناسب و سخت گرافیک خشک رنگ بندی نا مناسب و قدرت کم Wii باعث شدند که بازی بر روی Wii به صورت مناسب بهینه سازی نشود

Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction

Tom Clancys Splinter Cell Conviction سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter Cell

پس از چهار سال غیبت سم در سال ۲۰۱۰ بازگشتی شکوه مند از سم  را شاهد بودیم بازگشتی که خیلی ها را خوشحال کرد این بار سم دیگر برای سازمان جاسوسی کار نمی کند و دنبال انتقام است دختر او یعنی سارا در حادثه ای جان خود را باخته است و سم به دنبال دلیل این حادثه است در حین بازی سم متوجه می شود که دخترش زنده است در بازی چالش های متفاوتی برای شما به وجود می آید  در بازی هوش مصنوعی دشمنان شما بسیار عالی کار شدهع است و بازی سختی را شاهد هستیم کسانی که جزو دسته ی Casual باشند صد در صد سراغ این بازی نخواهند رفت بازی نیازمند تمرکز بالاست گرافیک بازی کمی تا قسمتی ضعیف کار کرده است و با UE2.5 تقویت شده ساخته شده است در بازی شما به هیچ وجه نمی توانستید سبک اکشن را پیش بگیرید چون تیر اندازی در بازی به قدری سخت بود که فقط برای سبک مخفی کاری استفاده می شد و در کل این بازی جزو یکی از زیباترین بازی های مخفی کاری بود و از گیم اسپات نمره ۸ از ده را دریافت نمود.

Splinter Cell:BlackList

splinter cell blacklist cover art سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter Cell

نسخه ی جدید از این سری بازی که با حواشی بسیار زیاد روانه بازار شد و توانست نمرات خوبی را هم کسب کند اما از طرفی هم مخاطبان اصلی و همیشگی این بازی نتوانستند با این نسخه ارتباط خوبی برقرار کنند چرا که سم فیشر نه تنها سم فیشر قدیم نبود بلکه  به یک رباط تبدیل شده بود و از سران هر دستوری که میگرفت را اجرا میکرد. اما گیم پلی بازی دچار تحولات خوب و مثبتی شده بود لباس های متفاوت سم و اسلحه های مختلف برای پیشبرد مراحل به جذابیت بازی اضافه میکرد. اما دیگر مخفی کاری در بازی حاکمیت نمی کرد و متاسفانه میدیدیم که همه ی مراحل با اکشن کامل تمام می شود و همین موضوع باعث شده بود سم فیشر به طور کلی در این بازی نابود شود.

 

 سایه، جولانگاهی امن، تاریخچه سری بازی های Splinter Cell

این تصویر برای طرفداران SC فاجعه است!!!!!

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:,

] [ 9:55 ] [ محمد گیمر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه