نقد و بررسی Dark Souls II | مرگ تا ابد

نقد و بررسی Dark Souls II | مرگ تا ابد

 

نقد و بررسی Dark Souls II | مرگ تا ابد

همیشه دوست داشتم جای قهرمان بازی هایی که انجام دادم بشم – تمام کارایی رو که اون انجام میده رو منم انجام بدم – قهرمانی که هیچ وقت نمیمیره و در بدترین شرایط با یک استراژی کاملا تخیلی مرگ رو به سخره میگیره . . . اما خوب راستش رو بخواین بعد از بازی کردنش خیلی فکرم مشغول شد و با خودم گفتم چرا ؟ چرا همیشه باید قهرمانان زنده بمونن . .  ؟! چرا نمیرن ؟ بزار یه بارم شده قهرمان بازیم بمیره – شاید تجربش برام هیجان انگیز نباشه و زیاد تو خاطرم قشنگ نباشه ولی خوب . . . . Dark Souls اینو بهم داد – منظورم تجربه مرگ هست.

در ادامه مفصل درباره Dark Souls II صحبت می کنیم.

 

من میمیرم

طرفای 2011 بود که باهاش اشنا شدم. چیزی که هیچ گیمری اونو درکش نمیکرد و نمیفهمید چرا باید این بازی سختو که همش سیاهی و مرگ هستو بازی کنه حتی منی که از تجربه کردن خوشم میومد اوایل دلم به بازی نمیرفت. لامصب این قدر سخت بود که کل وقتمو میگرفت وقتی بازیش میکردم کل بدنم خیس میشد و استرس کل بدنمو میگرفت و هر دفعه تو بازی میمردم و دوباره استارت میزدم وقتی رد میکردم مرحله ای رو انگاری قله اورست رو فتح کردم از خوشحالی داد می کشیدم و از غرور سرمست می شدم. خیلی موقع ها هم این قدر اعصابمو خورد می کرد که می گفتیم ولش کن بابا اصلا دیگه طرفش نمیرم ولی صبح میرقتم پای سیستم با خودم می گفتم دلت میاد ؟! یه اب میزاشتم دم دستمو میرفتم تو بازی یه ربع اول کل بطری رو می خوردم ولی بازم میاووردم و ادامه میدادم تا بتونم حداقل یه مرحله رد کنم.

From Software

دست به کار جدیدی زده بودند که می تونست انقلاب بزرگی رو در ساخت بازی ها ایجاد بکنه – انقلابی در روش بازی سازی که تا اون موقع کمتر کمپانی بازی سازی جرات انجام چنبن ریسک بزرگی رو به خودش بده – اما اونها این کار رو کردن و خیلی ها رو تا الان برای انتشار نسخه دومش در عطش نگاه داشتن.

نقد و بررسی Dark Souls II | مرگ تا ابد

Dark Souls II | تقدیم می کند

خوب، ماه مارچ بود که سری دوم این غول بزرگ منتشر شده. به عقیده خود من بازی یکمی اون سختی نسخه اولی رو از دست داده بود – اما خیلی از گیمرها هم این نظرو رد میکردن و میگفتن تازه سخت تر هم شده – نظرتون چیه نگاه دقیق تری به این عنوان بندازیم ببینیم که این سری میخواد چه جوری ما رو بکشه.

نکبتی بزرگ

قهرمان بودن رو خیلی دوست دارم چیزی که اول نقدم بهش اشاره کردم. همیشه تو بدترین شرایط یکی از یه جای خیلی دور با کمترین ادعا پیدا میشه و به یک باره کل دنیا رو نجات میده. زمانی که هیچ کس، نه پادشاهان نه وزیران و نه حتی بزرگترین جادوگران سرزمینتان نمی توانند این نفرین بزرگ رو از بین ببرند. داستان Dark Souls II داستان بسیار قوی دارد. ولی ما قهرمان سازی رو در اکثریت بازی ها می بینیم که این یکی از نکات مشابه با بازی های دیگر هم هست که نمیگیم خوب هست یا نه. یک نکبت که تمامی انسان ها و سرزمین ها را در خود می کشد ، که تا حدودی این داستان برای ما هم تکراری است. همیشه در بازی ها می بنیم که تا میخواهیم با بازی اشنا بشویم می بینیم که بازی تا نصفه یا حتی تمام شده است ولی ما این ضعف را در این عنوان نمیبینیم و به گیمر این اجازه داده شده که با دل استراحت با بازی و شخصیت هایش اشنا بشود و با انها ارتباط خوبی برقرار کند. پس نتیجه میگیریم که گیم پلی بازی قوی است اما این تکراری بود موضوع کمی ما را اذیت می کند.

فقط مرگ در طالع توست

خوب گیم پلی این بازی همون جوری که گفتم از دید خیلی ها اسون تر از نسخه قبلی شده که منم با اون موافقم – بعضی کارایی رو در بازی کردن که بعضی جاهاش اسون و بعضی جاها هم سخت شده که این بالا و پایین شدن یکمی تو ذوق میزنه. ما از این بازی انتظار داریم که همیشه با گیم پلی سختش ما رو هیجان زده کنه و اجازه نفس کشیدن بهمون نده.

Bonfire

این جایی است که همه شما دوست دارید بهش برسید. اما خوب همیشه نمی تونید به راحتی بهش برسید. شاید برای رسیدن به Bonfire چندیدن بار بمیرید و دوباره از سیو قبلیتون بازی رو اجرا کنید. این قدر در این راه خواهید مرد که شاید اعصابتونو خرد کنه که همین بازی رو هیجان اور میکنه و باعث میشه شما بار ها بارها برای از پا دراوورد ین بازی هم که شده این بازی رو از مکان قبلی شروع کنید تا اونو تمومش کنید.

مثل اکثریت بازی میتونید شخصیت خود را شخصی سازی کنید. این بدین معناست که می تونید از نوع شخصیت گرفته تا اپدیت کردن سلاح ها و زره های خودتون کارهایی رو انجام بدید تا قدرتمند تر بشید. در بازی جایی هست به نام Majulaکه شما برای این کارها باید حتما به اون جا برید و خودتونو ارتقا بدید.

اما بزرگترین تفاوت این سری اینه که شما دیگه نمی تونید در Bonfire لول اپ کنید و ارتقا بدید. حتما باید به Majula برید و با یک طرف دیگر صحبت کنید و این کارها رو انجام یدید که این یکمی حال گیری به حساب میاد و شاید بگید چه قدر سخت شده. اما نه. نگران نباشید! برای این سختی هم قابلیتی به نام Travel کردن بین Bonfire ها گذاشته شده که شاید خیلی هاتون باهاش تو عنوان های دیگه اشنا بشید. یعنی با این قابلیت می تونید بین همه مکان ها با سرعت عبور و مرور کنید وکار های ودتون رو سریع تر انجام بدید.

Soul

شاید کسایی که سری اول این عنوان رو بازی کرده باشن با این مورد اشنایی خوبی داشته باشن. این مورد در بازی مهمترین و کاربردی ترین چیزی که شما باید در به دست اورردن و نگهداریشون تلاش کنید. متاسفانه باید بگم که با هر بار مردن هم تمامی اونها از بین میرن و شما باید از اول دنبال Soul بگردید و جمع کنید. خوشبختانه مپ بازی بسیار بزرگ است و شما از نظر کندوکاو مشکلی ندارید و می تونید در این مپ بچرخید و با دشمنان بجنگیدو پیشرفت کنید ولی خیلی زیاده روی نکنید شاید خیلی راحت از اون چه که فکرشو می کنید کشته بشید.

شخصیت بازی سریع تر شده که این مساله به کنترل بازی کمک شایانی میکنه و سختی بازی رو کمتر میکنه. اما زیاد خوشحال نشید. هنور هم نکته عصبی کننده استوپ شدن بازی وجود داره و به به قول معروف Pause نمیشه، و خیلی نکات دیگه که حتما بعد از فهمیدنش با خودتون میگید : اوه پسر . . . من دارم Dark Souls بازی می کنم !!!

نقد و بررسی Dark Souls II | مرگ تا ابد

Lifegem – Humanity – Humanity

Lifegem ها هنور هم در بازی به عنوان شیشه عمر شما عمل می کنند. اما باید بدانید که هر Bonfire یکی از آنها به شما این خاصیت را می دهد. که میتوانید به وسیله (Estus Flask Shard) اونها رو کم کم زیاد کنید و ارتقا بدید. همچنین دیگه چیزی به نام Humanity هم تو این سری نداریم، عنصری به نام Human Effigy وجود داره که کار Humanity رو خیلی بهتر انجام میده.

باس ها به قوت قبلی هستند که هر چند وقت یک باز مثل سری قبلی با روش های مختلفی به شما هجوم می اوند و شما باید با انها چه بخواهید و چه نخواهید روبرو شوید و انها را شکست دهید. یک سری افراد بی طرف دیگر که بیشتر شبیه به یک فروشنده هستد هو وجود دارند که در قبال خوبی که شما به اهنا می کنید به شما چیزی می دهند. همچنبن این نکته هم گذاشته شده که شما می تونید اونها رو بکشید و چیزهایی رو که دارن رو از ان خود کنید که این کورد رو بهتون پیشنهاد نمیکنم چون بودن این جور افراد بهتر از از بین روفتنشون هست چرا ککه ممکنه در بازی شما بهشون احتیاج پیدا کنید. که سازندگان این بازی برای این مورد هم راهی گذاشتن که شما می تونید اگر چنین کاری رو انجام دادید تا مردن بعدیتون ردر بازی کمی از سولز های شما گرفته میشه و می تونید بعد از زنده شدنتون با اونها خرید و فروش کنید.

Havok

موتو گرافیکی این عنوان این نسخه رو نسبت به سری قبلی خیلی عوض کرده و ما تفاوت رو کاملا در اونها احساس می کنیم. بافت ها در بازی بسیار تغییر کرده اند می تونید تو بازی هر چیزی رو دست کاری کنید و هبچ چبزی غیر واقعی نیست و قابل از بین بردن می باشد که این واقعا فوق العادست. واقعا محیط بازی چهره واقعی بازی را به شما نشان خواهد داد و با شما حرف می زند و مرگ را هر دفعه به شما نشان خواهد داد. اما Majula از این شرایط کاملا جداست. هنوز در اونجا و ادمهاش روح زندگی وجود داره و شما رو به ادامه راه امیدوار میکنه.

صداگذاری

همه صداگذازی ها به خوبی انجام شده و انگاری خود طرف داره حرف میزنه و تمامی صداها با قیافه شخصیت های اصلی و فرعی با هم می خونن که این یک نکته مثبت در بازی هست. صدای هر چیزی به نسبت خودش فوق العادست و می تونید خودتون رو در بازی حس کنید و روح بازی رو لمس کنید.

نقد و بررسی Dark Souls II | مرگ تا ابد

بمیر و بازی کن

Dark Souls II یه عنوان جالب و هیجان انگیز که به واسطه سختی که داره برای یه بار امتحان کردنش میصرفه دورش بریم و برای لحظاتی هم قهرمان مرده باشیم. پس حتما بهتون توصیه میکنیم این بازی رو تجربه کنید. واقعا روی بازی کار کردن شاید نسخه دومی نسبت به اولی کمی تغییر کرده باشه و باگ های بازی شما رو اذیت بکنه ولی خوب در بازی مرگی شیرین و لذت بخش رو تجربه خواهید کرد.

نمره بازی توسط بازی نیوز : 8/10



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ یک شنبه 29 تير 1393برچسب:,

] [ 22:50 ] [ محمد گیمر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه