مطالب بیشتر درمورد ..Watch Dogs

مطالب بیشتر درمورد ..Watch Dogs
 
Watch-Dogs-First-Look-Gamefa

شخصی متفکر به مقابل خود می نگرد ، کم کم در انتهای هوش و مغز خود چیزی را میابد ، لحظه لحظه آن را پرورش می دهد و … منفجر می شود . ایده ها به وجود می آیند ، ایده در ذهن بال و پر داده می شود ، آرام آرام شکل می گیرد ، از زوایای مختلف مغز مورد بررسی قرار می گیرد و … نوشته می شود . دوباره این نوشته ها تصحیح و بازنویسی می شوند ، جاهایی حذف و جاهایی اضافه می شود ، و هنگامی که تقریبا تکمیل شد ، تبدیل به یک طرح می شود . افرادی ، گروهی ، شرکتی طرح را در وسط گذاشته و هر دقیقه تغییراتی به آن می دهند ، تغییرات زیاد و زیادتر می شود و اینجاست که کار شروع می شود . کاغذ نویسی ها از نو شروع می شود . بخش های مختلف طرح دوباره بررسی می شوند ، هر کدام از بخش ها را شخصی برعهده می گیرد ، شبانه روزی روی آن کار می شود ، طاقت فرسات ولی ( آیا ؟ ) جبران می شود . با تعیین بودجه ای اولین مرحله ی ساخت شروع می شود .

 

دردسر های ساخت را کنار می گذاریم ، اولین موجودی که ساخته شده ، تشکیل می شود . هنوز به نمایش گذاشته نشده است ، چند بار تست می شود ، از همه لحاظ دوباره بررسی می شود ، اگر شانس یار باشد ، موجود خوب شکل گرفته و در غیر اینصورت از ابتدا کار آغاز می شود . بالاخره ایده ی اولیه صاحب یک جسم شده ، ولی واقعا ارزشش را دارد ؟ می تواند نیاز ها و انتظارات را برآورده کند ؟ ایده ها خطرناک هستند و بسنده کردن به تکرار مکررات بهتر است ، پس چرا سال ۲۰۱۲ شرکت یوبیسافت چنین ریسکی را پذیرفت ؟ IP جدیدی را رونمایی کرد ، ایده ای جدید را به نمایش گذاشت ، Watch Dogs را ، همان غوغای ۲۰۱۲ را به نمایش گذاشت ، همان بازی ای که سرو صدا به پا کرد ، همان که بازیبازان برایش انتظار می کشند ، همان که خود را رقیب برترین این نسل می داند ، همان … ولی این ها همه نمایش بود ، آیا بازی مانند این عکس ها و نمایش ها هم ارزش دارد ؟ آیا … نه نه ، فقط در دو کلمه ، خوب یا بد ؟

خوب یا بد این عنوان را تا قبل از عرضه ی آن و از همه مهم تر تجربه ی شخصی این عنوان نمی توان تعیین کرد و یا قضاوت های پیش از موعد در مورد آن انجام داد ، و تنها کاری که می توان کرد بررسی آن است ، بررسیی که شاید در آن نکات مثبت و منفی سعی در توصیف بازی دارند تا شما را با آن بیشتر آشنا کنند ، پس با این مقاله همراه باشید .

نام : Watch Dogs

سبک : Action-adventure , stealth , open world

سازنده : Ubisoft Montreal

ناشر : Ubisoft

پلتفرم ها : Microsoft Windows , PlayStation 3 , PlayStation 4 , Wii U ,  Xbox 360 , Xbox One

تاریخ انتشار : کنسول ها و پلتفرم های این نسل ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ ، پلتفرم های نسل بعد انتهای ۲۰۱۳

Watch Dogs Ubisoft cover art جولانگاه ایده ها | اولین نگاه به Watch Dogs

کاور رسمی بازی

ایده های خطرناک

در اواخراین نسل ما شاهد یکی از جدیدترین شیوه های فروش بازی های رایانه ای بودیم . شیوه ای که با استراتژی خاص بعضی از شرکت ها کم کم فراگیر شد . این شیوه چیزی نیست جز تکرار ، تکرار و باز هم تکرار . شاید اینکه هر سال یک نسخه از چند بازی را ببینیم بد نباشد ولی اینکه هر سال چند نسخه با کیفیت پایین یک بازی را ببینیم ممکن است کمی برای ما نه برای سازندگان دلخوری ایجاد کند .

شرکت های بزرگ دیگر به دنبال ایده ها و بازی های جدید نیستند و آن هایی هم که به دنبال این ایده ها می روند پشتوانه ی محکمی ندارند و یا با بازخورد بد بازیبازان رو به رو می شوند . به طور مثال هر سال شاهد یک Assassins Creed و یک Call Of Duty هستیم ، این روند عرضه ی فوتبالی بازی با اینکه فروش خوبی می کند و دست و بال سزندگان را برای سال بعد می گیرد ولی کم کم ریشه های بازی می خشکد . در عوض بازی ای جدید ، IP جدیدی با نام L.A.N.O.I.R عرضه می شود ، از همه نظر عنوان خوش ساختی است ، ولی فروش کم ، نگاه های نا متناسب به بازی باعث فروپاشی آن می شود ، ضرر پشت ضرر . حال به همین دلیل است که می گویم ایده های خطرناک ، چون ریسک کردن خطرناک می باشد و ایده های جدید هم ریسک !

چارلی چاپلین : من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که اراده کنیم چنین ایده هایی را داشته باشیم.

حدود ۶ ماه از سال ۲۰۱۲ گذشته بود ، و کم کم به بزرگترین نمایشگاه بازی های رایانه ای یعنی E3 نزدیک می شدیم . از اینکه کنفرانس های مختلف با کوله باری از بازی ها پخش شدند و در بین نمایشگاه از عناوینی خاص رونمایی شد ، می گذریم و به یک کنفرانس خاص می رسیم .  کنفرانس یوبیسافت ، دقایق آخر و بعد از رونمایی از چند بازی رایگان تایلر ( مجری کنفرانس یوبیسافت در سال ۲۰۱۲ ) دوباره به روی صحنه آمد . بدون هیچ حرفی از مدیر عامل شرکت یوبیسافت دعوت کرد که به روی صحنه بیاید .

جناب آقای Yves Guillemot به روی صحنه آمد بعد از اندک خوش و بش با تماشاگران توضیحاتی در مورد یک IP جدید داد . IP یی که دو سال ( یعنی از سال ۲۰۱۰ ) تیم یوبیسافت مونترال روی آن کار می کرد . سپس Yves با این جمله به صحبت های خود خاتمه داد :

در حال حاضر چه کسی دنیای ما را کنترل می کند !

تیزری چند دقیقه ای پخش شد که در آن در مورد یکسری وقایع و قتل ها در سال ۲۰۰۳ صحبت می کرد . در سال ۲۰۰۳ شخصی به نام Reymond Kenney ( کنی ) با تولید یک ویروس باعث اختلال در نظم آمریکا می شود . این بر هم زدن نظم عمومی نه تنها باعث قتل ۱۷ انسان بیگناه می شود بلکه آغازگر یک انقلاب و تحول در صنعت هم می شود . بعد از آن واقعه و حدود چند سال بعد از آن بی نظمی یعنی در سال ۲۰۱۱ یک سیستم مرکزی تولید می شود که کنترل همه ی وسایل الکترونیکی را بر عهده می گرفت . ctOS یا centralOperation System نام یک شبکه در آمریکا بود که این وظیفه را بر عهده داشت : محافظت از مردم و جلوگیری از جرم و جنایت .

در ادامه ی تیزر توضیحات مختلفی در مورد این سیستم کنترل کننده داده می شود که برخی از آن ها عبارتند از ” کنترل این شبکه توسط شرکت های خصوصی ، دست یابی به تمامی کامپیوتر ها ، وسایل الکترونیکی نظیر گوشی های همراه و عابربانک ها و … و همچنین اطلاعات شهروندان حتی شخصی ترین آن ها ” و همچنین گفته می شود که :

امروزه همه چیز هک می شود و ممکن است ضررهایی بیشتر از آنچه در سال ۲۰۰۳ به ما وارد شد را به ارمغان بیاورد و به همین دلیل باید یک سیستم بر مردم نظارت کند !

این جمله بیشتر از آنکه ما را با کلیت بازی آشکار کند ، هم کنجکاو می کند و هم می ترساند . کنجکاو از کلمات محافظت ، ویروس ، ctOS و هک ( که مهمترین کلمه در تیزر بود ) و ترس از ایده های جدید . ایده های خطرناکی که هنوز مشخص نشده بود چه هستند .

این بار بر خلاف دیگر کنفرانس ها وقت به آرامی می گذشت ، همه ی اتفاقات آرام آرام در حال شکل گیری بودند . بعد از پایان تیزر آقای Jonathan Morin کارگردان بازی به روی صحنه می آید و در مورد بازی و سیستم مرموز ctOS صحبت هایی می کند . مورین همچنین شخصیت اول بازی را معرفی می کند . این شخص که با نام Aiden Pearce ( آیدن پیرس ) شناخته می شود مردی است که به گفته ی کارگردان بازی تعادل را در جامعه بهم می زند . او صاحب بزرگترین اسلحه ی ممکن ، یعنی همان شهر است و توانایی کنترل همه چیز را دارد . تا این لحظه همه مبهوت به جاناتان نگاه می کردند تا اینکه وی گفت :

بهتره که با هم ببینیم !

و شروع بازی ! یوبیسافت بعد از چندی بالاخره یک IP جدید با نام Watch Dogs را معرفی کرد . این بازی بر پایه ی هک کردن هر چیز دم دست ، اکشن سوم شخص ، و یک بازی مخفی کاری ساخته شده بود و تا آن زمان برای پلتفرم PC یکه تازی می کرد . البته این نکته را هم اضافه می کنم که یوبیسافت در جذب کردن مخاطبان به این ایده ی خطرناک در اولین نمایش خود با افزایش ۵ درصدی سهام این شرکت پس از کنفرانس ، سربلند بیرون آمد و اینجاست که باید گفت :

شکارچی باید هشیار ، دقیق و سریع باشد . ایده های ناب سوار بر ثانیه ها حرکت می کنند ! و مطمئنا این یوبیسافت مونترال بود که این ایده را دست کم نگرفت و به جنگ و ستیز با تکرار مکررات رفت !

بعد از وقایع E3 و قبل از آن اتفاقاتی افتاد که در ادامه با هم آن ها را بررسی می کنیم . قبل از شروع کنفرانس یک تریلر از بازی جدید یوبیسافت در شبکه ی یوتیوب پخش شد ولی دقایقی بعد از انتشار حذف گردید . بعد از رونمایی از بازی ، یوبیسافت بازی را برای PC تایید کرد و گفت در اواخر ۲۰۱۳ منتشر می شود . زمان گذشت و در اوایل سال ۲۰۱۳ پوستری از بازی منتشر شد که می گفت :

کریسمس ۲۰۱۳ ، همه ی کنسول ها !

سپس در تاریخ ۱۹ فوریه ی ۲۰۱۳ در اکثر خرده فروشی ها از جمله آمازون و Gamestop ، واچ داگز برای کنسول Wii u هم برای پیش فروش قرار داده شد . فردای آن روز در جریان نمایشگاه رونمایی از PS4 بازی به طور رسمی برای این کنسول تایید شد و در شب همان روز نسخه ی Wii u هم به تایید رسمی رسید . تا به امروز بازی برای تمامی کنسول ها تایید شده و تاریخ انتشار آن برای پلتفرم های این نسل ۲۲ نوابر در نظر گرفته شده است .

شیوه ی سرخ انتقام !

بعد از نمایش خیره کننده ی بازی در نمایشگاه E3 2012 ( که با نسخه ی PC انجام شده بود ) اکثر منتقدان نظرشان به این بازی جلب شد ، و همچنین آن را یکی از بهترین گزینه های نسل بعد از لحاظ گرافیک و گیم پلی نامیدند . جوایز و افتخارات زیادی هم بعد از این نمایش در رده ی مدال های بازی ثبت شد که در بین آن ها می توان به بهترین نمایش از سوی Gaming Excellence و بهترین بازی E3 2012 از سوی IGN و همچنین بهترین فرانچایز و IP جدید و بزرگترین سورپرایز نیز اشاره کرد .

از این بحث ها که بگذریم به اولین و مهم ترین بخش از یک بازی ، یعنی داستان آن میرسیم . در Watch Dogs داستان شاید چیز جدیدی نباشد ولی انگیزه اش جدید است ، روشش جدید است ، اتفاقاتش جدید است و … . در این بازی ، شخصیت اول آن یعنی Aiden Pearce ( آیدن پیرس ) با مقوله هایی مثل ” حفاظت از مردم ، انتقام گیری از سیستم فاسد دولتی ، بازپسگیری حق مردم ، دزدی اطلاعات و … ” رو به رو می شود که در اکثر آثار با آنها مواجه می شویم ولی اینبار به طریق دیگر .

در سال ۲۰۰۳ شخصی به نام کنی با تولید ویروسی نظم جامعه ی آمریکا را مختل می کند و باعث بروز مشکلاتی می شود ( از جمله خاموشی و قطع شدن برق ۵۵ میلیون نفر ) . بعد از چند سال یعنی در سال ۲۰۱۱ یک سیستم مرکزی در شیکاگو با نام ctOS یا central Operation System شکل می گیرد که وظیفه ی آن محافظت از مردم به وسیله ی دید زدن در زندگی شخصی آنها می باشد . در این سیستم اطلاعاتی در مورد کل مردم شهر از سن ، وزن ، قد ، وضعیت تعهل و … گرفته تا کوچک ترین اطلاعات شخصی آن ها ثبت می شود . ctOS علاوه بر دارا بودن اطلاعات مردم به تمامی وسایل الکترونیکی نیز متصل است که از بین آن ها می توان به کامپیوتر ها ، گوشی های موبایل ، دوربین های مدار بسته ، وسایل حمل و نقل و … اشاره کرد .

ctOS جولانگاه ایده ها | اولین نگاه به Watch Dogs

شیکاگو در ctOS ، نظارت بر زندگی مردم

ctOS توسط دولت به وجود نیامده ، بلکه توسط چند شرکت خصوصی شکل گرفته که روزانه کل اطلاعات و کارهای مردم عادی را رصد می کنند . اما برای چه ؟ مطمئنا اگر در ظاهر این سیستم برای محافظت از مردم و جلوگیری از جرم و جنایت ساخته شده ، در باطن چیزی جز مشاهده زندگی شخصی مردم نیست . زندگی شخصیی که برای هر فرد با ارزش تر از چیز دیگریست و با فاش شدن قسمتی از آن ممکن است آسیب های بسیاری را متحمل شود . عاملانی که در شکلگیری ctOS روزی نقش داشتند و توسط آن از مردم محافظت می کردند ، حال با دزدی اطلاعات و باج گیری از مردم برای خود پول پارو می کنند . این گروه با جمع آوری اطلاعات شخصی مردم ، آن را به خودشان می فروشند ( باج گیری و حق السکوت گرفتن )  و یا از آن در به زانو کشیدنشان استفاده میکنند ( فروختن اطلاعات به کسانی دیگر ) .

همانطور که گفته شد وقایع بازی در شهر شیکاگو (  سومین شهر پر جمعیت و بزرگ ایالت متحده ) و در سال ۲۰۱۲ اتفاق می افتد ، جایی که  ctOS در آن قرار دارد . در این شهر خشونت ، جواب خشونت است و آیدن هم این قانون را رعایت می کند . کسانی که روزی نابود کننده ی زندگی مردم بودند حال توسط این شخص در حال نابودیند . اگر این حرکت آیدن را انقلاب بنامیم ، انقلاب شیکاگو با کمک خود شهر اتفاق می افتد . سازندگان بازی قبل از اینکه گوشی آیدن یا ctOS را کمک یار شخصیت اول بازی بدانند ، شهر را همکار ، دوست و کمک یار وی می دانند . جاناتان مورین ( کارگردان بازی ) در مورد این شهر به سوال سایت  gamingbolt در مورد اینکه ” چرا شیکاگو ؟ ” گفته است :

شیکاگو نمادی از یک شهر مدرنیته و پیشرفت در کنار جرم و جنایت و فساد ، ثروتی بسیار به همراه فقر و خشونتی وحشیانه می باشد . این تناقصات آشکار شهر شیکاگو را به محل مناسبی برای بازی جهان آزاد ما کرده است .

وسعت شهر شیکاگو در واقعیت حدود ۲۳۴ مایل مربع ( ۶۰۶٫۱ کیلومتر مربع ) است ولی هنوز نقشه ی تعیین شده برای واچ داگز مشخص نشده است . با این حال یوبیسافت اعلام کرده است که شهر به اندازه ی کافی بزرگ است تا بتواند وسایل نقلیه ای با سرعت ۱۸۰ مایل در ساعت را ساپورت کند . از جمله دیگر مشخصات شیکاگو سیستم حمل و نقل خاص آن می باشد که در بازی پیاده شده است و همچنین وجود مکان ها و قسمت های برجسته ی شهر که به عنوان مثال می توان به رودخانه ی شیکاگو ، تئاتر Ambrose و … اشاره کرد .

Willis Tower جولانگاه ایده ها | اولین نگاه به Watch Dogs

شیگاکو | محفل گرم خشونت

داستان بازی همانطور که اشاره هایی به آن شد در سال ۲۰۱۲ شیکاگو و البته توسط شخصی با نام Aiden Pearce اتفاق می اقتد . آیدن پیرس مطمئنا یک ناجی ( همانند دیگر ناجی ها که با شنل مردم را نجات می دهند و به قول گقتنی برای خود ابر قهرمانی هستند ) و خارج کننده ی مردم از این وضع نکبت بار نیست ، بله درست است ، او ناجی نیست . آیدن هم همانند این مردم یک زخم خورده است . او مجرمی قدیمی است که توسط شرکت های خصوصی محافظ مردم ( ! ) زخم بزرگی را خورده است ، زخمی که منجر به آسیب خوردن خانواده اش شده است . حال او علاوه بر مجرم ، منتقم هم است ، البته انتقامی سخت . آیدن در اولین کار بزرگش سیستم پیچیده ی ctOS را مورد حمله قرار می دهد و آن را هک می کند . حال همه چیز در دستان آیدن است . قدرت شهر و انتقام آیدن راه شروع را به وی نشان می دهند و اینجاست که آیدن پیرس که نه قهرمان است و نه از نوع اَبَر آن ، به پا می خیزد برای مبارزه ای خاکستری . در این مورد جاناتان ( کارگردان بازی ) می گوید :

او یک ابرقهرمان نیست که شنل و نقاب داشته باشد ، بلکه یک آدم معمولی و باورپذیر است . او انگیزه های خود را دارد و شخصیت او با خشونت همراه است و در گذشته مردم به خصوص خانواده ی وی به خاطرش آسیب دیده اند . پیرس دائما در حال حفاظت است و به همین خاطر است که اسم بازی Watch Dogs انتخاب شده . همچنین شما در طول بازی متوجه خواهید شد که اگر او بخواهد به مردم اطرافش کمک کند ، باز هم شکست می خورد و این وظیفه ی شماست که  حقیقت را دریابید و علیه سیستم های جاسوسی به مبارزه بپردازید .

علاوه بر موارد گفته شده در مورد بخش داستانی ، جاناتان مورین در مورد نوع روایت داستان هم گفته است که این بخش توسط خود بازیباز و اعمال و رفتار وی در طول بازی رقم خواهد خورد ولی تا الان مشخص نشده است که بازی پایان های متفاوتی را دارا باشد . در ادامه صحبت های کارگردان Watch Dogs در این زمینه را مشاهده می کنید :

آیا وی ( آیدن ) فردی است که خرابی های بسیاری ایجاد می کند و یا شهروندان را می کشد ؟ آیا کارهای او قهرمانانه است و یا مانند یک جنایتکار است ؟ در واقع هر کار شما در بازی اثرات مثبت و منفی را نیز با خود به همراه خواهد داشت. این بازی نیست که در مورد آیدن قضاوت خواهد کرد ، بلکه خود بازیکن است که می تواند انتخاب کند که وی را به چه صورتی در بازی می خواهد. سیستم این بازی دارای انتخاب های خاکستری است و میزان شهرت آیدن در واقع انعکاسی از انتخاب های بازیکنان در طول بازی می باشد .

watch dogs 1920x1200 pixels 128سش جولانگاه ایده ها | اولین نگاه به Watch Dogs

| سوپر قهرمان ، خیر | ناجی دنیا ، خیر | آیدن فردی زخم خورده از دل مردم

شهرِ کثیف ، سیستم مدیریتیِ کثیف و کارهای کثیف ، همه در بازی Watch Dogs جای داده شده اند ، فقط برای محافظت از حریم خصوصی . اگر بازی Remember Me یکی از بخش های زندگی خصوصی انسان ها ، یعنی خاطرات آن ها را مورد دزدی قرار میداد در سگ های نگهبان ما به نوعی با یک دزدی واقعی تر اطلاعات رو به رو هستیم . همه روزه اطلاعات زیادی از شبکه های مختلف مجازی که در حال حاضر تعداد آن ها رو به افزایش است ( و هر کدام بازدید کنندگان خاص خود را دارند ) رد و بدل می شود . اطلاعاتی که از شخصی ترین آن ها ، یعنی ” امروز سرم درد میکنه ها ” و … شروع شده و به مسائل عمومی زندگی یک فرد می پردازد . با این حال این اطلاعات توسط خودتان برای چند صد نفر فرستاده شده است ، به نظرتان چقدر بد است اگر کسی اطلاعات شما را مثلا یک عکس را بدون اجازه تان در دسترس همه قرار دهد ؟ از عکس که بالاتر برویم به وقایع بازی سگ های نگهبان می رسیم ، صدمه های جدی تر ، آسیب های پر رنگ تر ، نگرانی های قوی تر و … .

شخصیت های سازنده 

اگر بگوییم یک بازی فقط و فقط توسط شخصیت اول ساخته و پرداخته می شود واقعا ظلم کرده ایم . در کنار این شخصیت ، دوستان و دشمنانی ( مانند تقابل بتمن و جوکر ) وجود دارند که هر چند شما کنترل آن ها را بدست نمی گیرید ولی آینده و راه پیش روی شما را می سازند . در بازی واچ داگز هم شخصیت های زیادی وجود دارند ، شخصیت هایی که گاهی دوست و گاهی دشمن به حساب می آیند . در بین این شخصیت تا الان ( یعنی قبل از عرضه ی آن ) علاوه بر آیدن مشخصات ۴ تای آن ها مشخص شده که در ادامه می توانید علاوه بر دیدن مشخصات آیدن با آن ها آشنا شوید .

Clara Lille

این شخصیت برای اولین بار در یک نمایش چند دقیقه ای که از بخش های مختلف بازی بود نشان داده شد . نام وی Clara Lille است . کلارا یک هکر چیره دست است . او خطرناک و زیرک به شمار می آید و توانایی هک کردن هر سیستمی را دارد . اینطور که به نظر می رسد بین کلارا و آیدن روابط خاصی برقرار است ، احساسی یا کاری هنوز اطلاعات کاملی از روابط بین این دو منتشر نشده است ولی نقطه ی مشترک هر دو گذشته ی تاریکشان است .

image 1 96922 جولانگاه ایده ها | اولین نگاه به Watch Dogs

Clara Lille

Jordi Chin

نمایش فوق العاده ۲۰۱۲ هم در دل خود شخصیت هایی را جای داده بود که مهم ترین آن ها Jordi Chin است . جوردی یک دلال چه آدم چه فوتبالیست ( ! ) و چه هر چیزی که شما بدان نیاز دارید ، است . وقتی آیدن در یک کاری باز می ماند و شخصی را گم می کند به جوردی زنگ می زند . این شخص برای شما یک قاتل فراری ، شخصی که موجب عصبانیتتان شده ، یک مکان برای مخفی شدن ونیازهای دیگرتان را با صرف هزینه ای پیدا می کند .

Jordi sm 100328 جولانگاه ایده ها | اولین نگاه به Watch Dogs

Jordi Chin

Joseph Demarco

این شخصیت هم در کنفرانس سال ۲۰۱۲ یوبیسافت معرفی شد . وی یکی از مشهور ترین بشر دوستان شیکاگو و حامی هنرهای دیجیتالی است . در نمایش E3 آیدن این شخص را ترور می کند .

1000px Joseph Demarco جولانگاه ایده ها | اولین نگاه به Watch Dogs

Joseph Demarco

T-Bone Grady

نمایش ۲۰۱۳ هم یکی دیگر از دوستان آیدن را معرفی کرد . شخصی به نام T-Bone Grady . گریدی هم شخصی هکر است ولی از نوع حرفه ای تر و قدیمی تر . گریدی در کار خودش چیره دست است ولی دچار مشکلاتی شده که الان نمی تواند به طور دقیق به شما کمک کند و ممکن است گهگاهی به کمکتان نیاز داشته باشد .

Tbone sm 100330 جولانگاه ایده ها | اولین نگاه به Watch Dogs

T-Bone Grady

Aiden Pearce

نوبتی هم باشد اینبار نوبت شخصیت اول بازی است . نام این شخصیت Aiden Pearce می باشد . وی ۳۷ سال سن و اصلیتا ایرلندی ( ایرلند شمالی ) می باشد . در سال ۲۰۱۲ آیدن در شیکاگو زندگی می کند و جزء خلاف کارهای برجسته ی شهر به حساب می آید . در گذشته این فرد در کوچه پس کوچه های خطرناک شیکاگو زندگی می کرده که همین باعث جلوه گری خشونت در رفتار وی شده . آیدن گذشته ی تلخی دارد که موجب شده آسیب هایی به خود و خانواده اش وارد شود . این آسیب ها نه تنها در گذشته بلکه در زمان حال هم برای وی اتفاق می افتد که باعث شکل گیری داستان می شود .

image 0 96921 جولانگاه ایده ها | اولین نگاه به Watch Dogs

Aiden Pearce

 آزادی ، آزادی و دوباره آزادی !

بازی  Watch Dogs توسط شعبه ی مونترال شرکت یوبیسافت که وظیفه ی ساخت بازی Far Cry را برعهده داشت ساخته می شود . سبک بازی از سه کلمه ی Open World ( دنیای باز ) ، Action Adventure ( اکشن ماجراجویی ) و Stealth ( مخفی کاری ) تشکیل شده است . در ادامه ی توضیحات هرکدام از این بخش ها را به صورت مجزا در بازی توصیف و تجزیه و تحلیل می کنیم .

همانطور که گقته شد آیدن یک سوپرقهرمان یا یه موجود همانند آن نیست . وی یک فرد عادی است که از این سیستم مدیریتی ضربات و صدمات جدیی خورده است . آیدن پیرس که در هک کردن چیره دست و در جرم و جنایت یکه تاز است حال به مقابله با این سیستم فاسد پا به میدان گذاشته است . وی در این راه از یک شهر کمک می گیرد . شهری به نام شیکاگو که با شبیه سازی کامل در ctOS ، حال به طور کامل در دستان آیدن می باشد .

بازیباز در شیکاگوی Watch Dogs طبق گفته ی سازندگان کاملا آزاد است . وی از هر دری ، پنجره ای ، وسیله ی الکترونیکی می تواند افراد و شهروندان شیکاگو را زیر نظر بگیرد و آن ها را تعقیب کند . در مورد محیط شهر جاناتان می گوید که :

در واقع شهری که ما در حال ساختش هستیم و شما می توانید مکان هایش را کشف کنید به چند دسته تقسیم می شود : بخش های خیابانی ، طراحی های داخلی ، مناطق دورافتاده ، کوچه های پشتی و حتی پشت بام ها نیز برای اکتشاف در بازی وجود دارد. همچنین شما می توانید به خانه ها و حریم خصوصی شهروندان نیز حمله کرده و کنترل تمامی کامپیوتر های شهر را نیز از آن خود کنید .

ga 1 جولانگاه ایده ها | اولین نگاه به Watch Dogs

تعقیب و گریز | هیچ چیز جلو دار آیدن نیست !

طبق گفته های جاناتان و اطلاعات منتشر شده از این بازی ، شیکاگو را ما فقط روی سطح زمین و با مکعب هایی که همانند ساختمان هستند نمی بینیم ، بلکه با یک شهر واقعی طرف هستیم . شهری که محدودیت ها در آن جایی ندارد و بازیباز است که بنا به تصمیم خود از گوشه های مختلفش سرک می کشد .

در طی مراحل مختلف که چیزی بیش از ۸۰ ساعت از وقت بازیباز را از آن خود می کند شما با دو سیستم متفاوت مواجه می شوید . اول اینکه به دل دشمن زده و آن ها را با حرکات و قابلیت های آیدن لت و پار ( ! ) کنید و دوم اینکه به صورت مخفیانه مراحل را به سرانجام برسانید . البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که ممکن است در بخش هایی خشونت حتمی باشد و با یک بازی کاملا مخفیانه طرف نیستیم .

در بخش اکشن بازی ، آیدن تا الان به جز هک کردن بخش های مختلف ، از ۳۰ اسلحه ی متفاوت در شهری که خشونت برابر است با خشونت بهره می برد . علاوه بر این تعداد اسلحه ، آیدن در انجام حرکات مختلف پارکور هم توانایی خاصی دارد . وی می تواند از در و دیوار ( همانند شخصیت های سری کیش آدمکش ) به راحتی بالا رفته و یا اینکه از این حرکات در مبارزه استفاده کند . همچنین تا الان یک اسلحه ی مشخص هم در بازی نشان داده شده است که باتوم آیدن می باشد . وسیله ای کارآمد برای مبارزه از نزدیک که تقریبا با نمایش های مختلف خشونت و خون ریزی بسیاری را هم به وجود می آورد ( مخصوصا با ضرباتی که از روی انتقام زده می شود ) . یکی دیگر از قابلیت های آیدن در حین مبارزه Bullet Time می باشد که در آن زمان کند و ( علاوه بر مشاهده ی گرافیک زیبا ) به راحتی می توانید دشمنان را از پای در بیاورید . از همه ی این بخش ها که بگذریم به مهم ترین المان بازی می رسیم . قابلیت هک کردن و نه فقط دو تا وسیله ی از پیش تعیین شده ، بلکه تمام وسایل الکترونیکی موجود در شهر .

[ یک شنبه 29 تير 1393برچسب:,

] [ 22:20 ] [ محمد گیمر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه