ندایی که دیگر به گوش نمی رسد | نقد و بررسی Call Of Duty:Ghosts

 

 

همه ی موجودات روزی خواهند مرد و روزی فرا خواهد رسید که رستاخیز نام دارد، در این روز ارواح به داخل جسم هایشان باز خواهند گشت و حساب و کتاب برای اعمال دنیا شروع خواهد شد، در روز رستاخیز لرزه بر اندام تمام ستی خواهد افتاد، وقتی که زمین با شدیدترین زلزله ها خواهد لرزید، وقتی که کوه ها همچون پنبه هایی نرم به حرکت در خواهند آمد و خورشید یخ خواهد زد، در آن روز فریاد انسان ها از مشرق تا مغرب به گوش خواهد رسید و انسان های گروه گروه از گورها بیرون خواهند آمد. اما به راستی آن هایی که در رستاخیز به بهشت خواند رفت چه کسانی خواهند بود؟ ارواحی که در آخرالزمان به داد این بشریت رسیدند؟ یا نه کسی که به فریاد مردمان مظلوم خواهد رسید؟ آری منجی و یارانش بهشتی اند یا ارواحی که به پا خاسته اند؟

call of duty ghosts slogan wallpaper ندایی که دیگر به گوش نمی رسد | نقد و بررسی Call Of Duty:Ghosts

Call Of Duty، معمای مرموز اکتیویژن!

2013، سال خوبی بود. عناوینی فراموش نشدنی در این سال عرضه شدند، Bioshock Infinity، Grand Theft Auto V، The Last Of Us از مطرح ترین این عناوین بودند. 2013 سالی است که نسل هشتم رسما شروع به کار خواهد کرد و عمر اصلی Play Station 3 و XBOX 360 پایان خواهد یافت. اما هنوز که هنوز است، از سال 2005 تاکنون Call Of Duty هرسال منتشر می شود. در این بین سورپرایزهای فوق العاده ای داشته است و بعضا هم هوادارانش را ناامید کرده است. اما چیزی که امسال همه را در بهت فرو برد این بود که به راستی چه بلایی به سری COD آمد؟ چه چیزی باعث شد حقیقتا Battlefield 4 بهتر باشد، انقلابی تر باشد و از همه مهم تر هیجان انگیز تر باشد؟

call of duty ghosts  wallpaper ندایی که دیگر به گوش نمی رسد | نقد و بررسی Call Of Duty:Ghosts

شروع یک مبارزه:
 وقتی که Call Of Duty Ghosts را شروع کردم اولین چیزی که به ذهنم رسید این بود که به راستی از هیجان COD کاسته شده است. البته چیزی که قبل از عرضه بازی ذهنم را آزار می داد این بود که وقتی کارگردان اصلی شرکت سازنده، آن را ترک کند چه بلایی به سر بازی خواهد آمد. حدسم درست بود. شاید رفتن Jason West، عناوین Infinity Ward را دچار تغییر سبک نکرده بود اما Ghosts انگار یک ندای وظیفه ی کاملا متفاوت بود. ندای وظیفه ای که در مورد آن صحبت خواهم کرد. در مورد آرمان هایی که از بین رفت، کاراکترهایی که از بین رفت و از همه مهم تر علاقه ای که از بین رفت…

قبل از شروع این نقد باید عرض کنم که جملاتی که به عنوان تیتر می بینید از آدولف هیتلر است.

حقیقت همان دروغی است که بارها و بارها تکرار شده است.
داستان Ghosts تشابهی نسبی از لحاظ زمانی با Black Ops 2 دارد. وقایعی که از 2013 شروع می شود و تا 2023 ادامه می یابد. در سال 2013 کشورهای آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی نظیر شیلی و کلمبیا و مکزیک گروهی به نام”فدراسیون” را تشکیل می دهند و ایالات متحده را با بمباران و حملات نظامی تبدیل به یک ویرانه می کنند. البته نقطه کور این داستان که به آن اشاره درستی نمی شود این است که این کشورها نه از ثروت خاصی برخورددار هستند و نه حامیان اصلی آن ها ابرقدرت های شرقی نظیر روسیه و چین هستند. به هرحال آمریکا دیگر یک ابرقدرت نیست و یک کشور ضعیف محسوب می شود. در این بین خانواده ای نظامی تحت عنوان Walker گروهی به نام Ghosts را تشکیل می دهند که بعدها فرمانده نظامی آن ها، ژنرال نیروی دریایی توماس مریک است. اعضای خانواده واکر عبارتند از: پدر که Elias Walker نام دارد، دو پسر که برادر بزرگتر David Walker یا Hesh و برادر کوچکتر Logan Walker نام دارند که لوگان واکر کاراکتراصلی این داستان است.  در داستان Ghosts شما شاهد شخصیت پردازی خوبی نیستید و کاراکتر پردازی Soap و Price بسیار بهتر از الیاس با پسرانش است و همچنین شخصیت پردازی خوب Alex Mason با Frank Woods و یا Gary Roach Sanderson  با Ghost بسیار بهتر از دیوید و لوگان واکر بود. در طول بازی با توجه به هنر نویسنده مطرح بازی یعنی آقای Stephen Gaghan رابطه احساسی خوبی در مورد علاقه دو برادر به هم ایجاد می شوند که از این نظر Ghosts عنوان خوبی به شمار می آید اما روایت کلی داستان ضعیف تر شده است. در طول بازی جای یک کاراکتر منفی نظیر ولادیمیر ماکاروف خالی است. به طور کلی سناریوی بازی از لحاظ درام بسیار قوی است اما از نظر کلی داستانی معمولی را از Ghosts شاهد هستیم.

Call of Duty Ghosts screenshot 3 ندایی که دیگر به گوش نمی رسد | نقد و بررسی Call Of Duty:Ghosts

بهترین وسیله برای شکست یک ملت ناتوان ساختن انرژی و اراده معنوی است :
در امر گرافیک بازی با IW Engine 6.0 ساخته شده است که انجین قوی تری نسبت به IW 5.0 می باشد. البته نکته ای که در مورد Ghosts می توان به صراحت گفت این است که در طول گیم پلی بازی پیشرفت هایی نسبت به BO2 داشته است اما بازهم شاهد یک گرافیک قدرتمند نیستید. Ghosts در پلتفرم PC در بعضی از مراحل جلوه های بصری خوبی دارد اما در نسخه کنسولی آن شاهد گرافیکی چشم نواز نیستید. اما در سکانس های سینمایی بازی و همچنین طراحی کاراکترها، Ghosts عملکرد قابل قبولی دارد. نقطه عطف گرافیک بازی در مرحله زیر اقیانوس است که در آن رنگ پردازی و جزئیات زیر آب به خوبی کار شده اند. به جز این مورد بازی در گیم پلی حرف چندانی برای گفتن حداقل در نسل هفتم ندارد و با توجه به گرافیک معمولی بازی در نسخه PC باید منتظر نسخه 1080 P کنسول PS4 باشیم تا ببینیم Ghosts در نسل بعد چه حرفی برای گفتن از نظر گرافیکی دارد.

در طول بازی با استفاده از Manual Visual، سازندگان توانسته اند جلوه های دور از محیط را به خوبی طراحی کنند. اگر یک منتقد باشید متوجه می شوید که سازندگان سعی کرده اند از  استانداردهای AA به خوبی بهره مند شوند اما با توجه به این که IW 6.0 بازهم یک انجین کامل نیست نتوانسته اند معیارهای خود را به خوبی پیاده کنند. در طول بازی متوجه می شوید که فیزیک Ghosts پیشرفت کرده است و این از معدود ویژگی های گرافیکی بازی در نسل هفتم است. فیزیک اجسام و کاراکترها به خوبی رعایت شده است و به نظر می رسد که IW Engine در امر تخریب پذیری موتور قوی ای است. مطابق همیشه بازی بر روی 60 فریم ثابت قرار دارد که مثل همیشه نقطه قوت بازی بر روی همه پلتفرم ها می باشد. برعکس BF4 این نسخه از ندای وظیفه از باگ های کمتری برخورد دار است.

نورپردازی و سایه زنی در بازی با استفاده از چند ضلعی ها به خوبی خودنمایی می کند. خصوصا سایه ها که کمتر لبه دار می شوند. در طول بازی و بسته به محیط بازی نورپردازی به خوبی خودنمایی می کند و از این نظر از BO2 و MW3 بسیار قوی تر است. به طور کلی اگر تم و جو Ghosts تاریک تر از این می شد شاید بازی می توانست در امر گرافیک قوی تر عمل کند اما با توجه به این که همانند BO2 محیط های باز در بازی زیاد هستند، سازندگان قدرت مانور کمتری پیدا کرده اند. ترکیب رنگ ها در Ghosts یکی از عوامل ضعف آن در امر گرافیک است زیرا شما با عنوانی که رنگ های آن طبیعی باشد مواجه نیستید.  اما شاید بتوان گفت که تکسچرها ضعیف ترین بخش گرافیکی بازی هستند که دیر لود شدن آن ها و همچنین ضعف در طراحی آن ها از جمله نقاط منفی گرافیک بازی محسوب می شود که ظاهرا سازندگان بدون تعبیه بندی و پیکربندی خاصی آن ها را طراحی کرده اند!

Call of Duty Ghosts screenshot 4 ندایی که دیگر به گوش نمی رسد | نقد و بررسی Call Of Duty:Ghosts

هرجا ایمان کامل باشد اراده قوی هم وجود خواهد داشت مردان بی اراده کسانی هستند که به هیچ چیز ایمان ندارند!

David Buckleyآهنگساز این سری است. وی نامی آشنا برای اهالی سینما است و همچنین سازنده قطعات زیبای عنوان Metal Gear Solid 4 است. قطعات احساسی وی خصوصا قطعه مرگ اسنیک در آغوش پسرش از جمله کارهای ماندگار وی در صنعت سینما به شما می آید. حضور باکلی نقطه قوتی برای بازی است. خوشبختانه اکتیویژن مثل همیشه به بخش موسیقی و صداگذاری اهمیت زیادی می دهد و مانند نسخه های قبل که از آهنگسازان معروفی مانند هانس زیمر استفاده شده بود این بار هم به سراغ خوب کسی رفته شده است! سورپرایز بزرگ بازی حضور رپر مشهور آمریکا EMINEM است که قطعه پایانی Credit بازی تحت عنوان Survival توسط وی خوانده شده است. در بخش صداگذاری هم از افراد مطرحی نظیر Kevin Gage استفاده شده است. در طول بازی شما ضعفی از طرف صداگذاری بازی نخواهید دید.

call of duty ghosts eminuem ندایی که دیگر به گوش نمی رسد | نقد و بررسی Call Of Duty:Ghosts

اشک هایی که برای شکست ریخته ایم همان عرق هایی است که برای پیروزی نریخته ایم.(آدولف هیتلر)

BO2 از نظر گیم پلی پیشرفت های خوبی داشت اما نتوانستند از ایده های زیاد آن به خوبی استفاده کنند. اما متاسفانه Ghosts بر خلاف BO2 به جز یکی دو ایده، ویژگی خاص ندارد. مهم ترین تغییر آن استفاده از سگی به نام رایلی در گروه Ghosts است. در مواقعی که بازیکن نمی تواند دشمنی را از پای در بیاورد می توان از این سگ استفاده کرد و وی را کنترل کرد. در نسخه های قبلی هم این حیوان در بازی حضور داشت اما این بار می تواند به جای این که به ضرر شما باشد، یک همراه خوب باشد. اما بهای زیادی به این حیوان داده نشد و وی به تدریج از بازی کنار خواهد رفت. در زیر آب هم یک ویژگی عجیب وجود دارد و آن هم این است که حتی در زیر آب نیز می توان با اسلحه شلیک کرد! قابلیت لغزش یا Slide هم به مانند عناوینی نظیر Crysis وجود دارد که یک ایده نیست و فقط در بعضی نقاط مفید است و بودن یا نبودن آن تاثیر خاصی در گیم پلی بازی ایجاد نمی کند!

در مورد گیم پلی Ghosts نمیتوان مفصل صحبت کرد. در طول بازی با تعداد زیادی سلاح پیشرفته مواجه خواهید شد که میتوان با استفاده از آن ها دل را به دریا زد و به مقابله با تعداد زیادی دشمن پرداخت! خبری از وسیله های نقلیه زیادی نیست و متاسفانه قابلیت های گیم پلی بازی همانند MW3 بسیار محدود است. به طور کلی به نظر می رسد نبود جیسون وست و وینس زامپلا ضربه شدیدی را به Infinity Ward وارد کرده است و آن ها فاقد یک کارگردان خلاق برای ایده های نو هستند. ضعف دیگر بازی کوتاهی بیش از حد ماموریت های آن است. 17 ماموریت که می توان بر روی درجه هایی نظیر Normal و حتی Hard آن ها را 6 یا 7 ساعت به اتمام رساند!

640px Good boy Riley COD Ghosts1 ندایی که دیگر به گوش نمی رسد | نقد و بررسی Call Of Duty:Ghosts

اما بخش مولتی پلیر بازی بازهم دارای پیشرفت خاصی نیست و سیر تکاملی آن فقط در اضافه شدن مدهای جدید محدود می شود. متاسفانه همانند BO2 مپ ها به شدت کوچک هستند که پلیر را خسته خواهند کرد. در طول بخش Multi Player میتوانید شخصیت خود را انتخاب کرده و سپس به بازی با دوستان خود بپردازید. جدیدترین مد بازی Extinction نام دارد که در طی آن 4 پلیر باید از خود در برابر بیگانگان دفاع کنند. این مد چندان جالب نیست وحالتی شبیه به Zombie Mode دو نسخه Black Ops و نسخه World At War دارد. البته مدی به نام Safe Guard وجود دارد که مانند Extinction باید برای بقا از خود این بار در برابر سربازان دشمنان دفاع کنید و در این حالت بعد از هر دفاع از نظر غنائم ساپورت خواهید شد. به جز این دو مد، شاهد مد جدیدی نیستید و در مدهایی نظیر Team Death Match و Domination می توانید کاراکتر و سلاح خود را ارتقا دهید.

Call of Duty Ghosts ندایی که دیگر به گوش نمی رسد | نقد و بررسی Call Of Duty:Ghosts

به راستی که جنگ سرآغاز همه ی مشکل ها است:
COD Ghosts بازهم به مانند سایر عناوین عنوان ضعیفی نیست اما بسیار تکراری و بدون هیچ گونه نوآوری است. قطعا این بازی شایسته دریافت چنین نمراتی می باشد و این نمرات و متا اسکور 74 میتواند این را به اکتیویژن بفهماند که هرسال نمرات و میزان فروش Call Of Duty پایین می آید. قطعا می توان گفت که ندای وظیفه به استراحتی طولانی نیاز دارد تا دوباره بتواند با تیمی خلاق و با داستانی خاص تر و ایده هایی بهتر پا به رقابت با شوترها بگذارد. ضعف Infinity Ward در ساخت Ghosts، استدیوی Dice را بسیار خوشحال کرد. زیرا آن ها بالاخره COD افسانه ای را به زانو در آوردند.

Call Of DutyGhosts 1 ندایی که دیگر به گوش نمی رسد | نقد و بررسی Call Of Duty:Ghosts



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:,

] [ 11:10 ] [ محمد گیمر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه