خون آشامی که همه را نا امید کرد! | نقد و بررسی بازی Dark

خون آشامی که همه را نا امید کرد! | نقد و بررسی بازی Dark
Dark

ممکنه پرطرفدار شدن فیلم هایی مثل VAMPIRE DIARIES و TWILIGHT استودیو Realemforge روبه به فکر این انداخته باشد
که یک بازی با بسازد که محوریت اون روی یک خون آشام وقابلیت های منحصر به فرد او باشد اما آیا این استودیو موفق شد که قهرمان جدید خود که یک خون آشام هست روبه یک قهرمان محبوب بین گیمرها تبدیل کند یا نه ؟ درادامه با نقاط قوت وضعف بازی dark آشنا میشویم…

dark game scene HD 628x353 خون آشامی که همه را نا امید کرد! | نقد و بررسی بازی Dark

داستان:
درشهری که مطابق با نام بازی فضایش سیاه و فاسد است،یک قهرمان جدید پیدا میشود که با ظلم و فساد مبارزه کند،و او کسی نیست جز Eric bane که یک خون آشـام است،همیـن مسئـله است که او را از سـایر قهرمانان بازی مــتمــایز می کـند،هـمانـطـور که گـفـتـه شـد او یک خون اشام است پس منشا حیات و قدرت او خون است، اما ضعف داستان در این است که بسیار گنگ است وخوب روایت نمیشود، ابتـدای بازی Eric را در یک بار میـبــینــیم که دارای حالتــی غیر عادی اســت و فرشــتــه ای را میبــیــنــد که بااو صــحـبـت هایی میـکــنــد، داستان بازی بسیار سطحی و ساده است با این وجود خوب روایت نمیشود.

dark screens nov12 08 628x353 خون آشامی که همه را نا امید کرد! | نقد و بررسی بازی Dark

شخصیت پردازی:
یکی از چـیـز هــایی که در یـک بازی که شـخـصـیــتــش یک خــون اشـام است باید به خوبی انجام گـیـرد شــخصــیـت پردازی اسـت که متاســفانه بازی Dark با تمام انتـظار هایی که ازآن مــیرفـت در ایـن قسمت خوب کار نکرد.دربازی اگر مکیدن خون دشمان نباشد آدم اصلا حس نمیکند که شخصیتی که کنترل میکند یک خون آشام است،قابلیـت هایی که eric دارد بیشتر شبـیه جـادوگر هاسـت، اکثر کارهایی که میکند کارهایی است که منحصر به یک خون آشام نیست.

dark 02 584x365 خون آشامی که همه را نا امید کرد! | نقد و بررسی بازی Dark

گرافیک:
همانطور که میدانید این بازی با استفاده از موتور vision engine 8 ساخته شده است،گرافیک بازی حالت کمیک و کارتونی دارد ،این حالت هم طرفداران خاص خودش را دارد. طراحی محیط های بازی خوب و قابل قبول است ،رنگ بندی ها هم مشکـل خاصی ندارند و نـمیـتوان به آن هـا ایراد چندانی گرفت.اما طراحی شخصـیت ها بسیار ضعـیـف است،حرکت های لب اصلا به صحبت ها نمی آید،انیمیشن های شـخـصـیـت هــم اصلا خوب کار نشده و بسیار مصنوعی است،برای مثال هنگام مکـیدن خون دشـمنان فاصله ی بسیار زیادی بین دهان ERIC وبدن آن هاست.
از یک بازی با شخصیت خون اشام انتظار میرود که درگیری ها خونین باشد ولی فقط به هنگام مکیدن خون دشمنان چند قطره خون آن هم به صورت مصنوعی میپاشد.

2465546 dark gdc07 628x353 خون آشامی که همه را نا امید کرد! | نقد و بررسی بازی Dark

گیم پلی:
DARK در بخش گیم پلی متوسط عمل کرده است،این بازی اکثر المان های یک بازی اکشن_مخفی کاری را دارد .قابلیت های منحصر به فردی که Eric دارد باعث میشـود کمی روند گیـم پلی بهـتر شود،مثلـا یکی از این قابلیت ها Shadow grip است که توسط آن میتوانید دشمنان را از راه دور از پا در بیاورید دربازی توانایی استفاده ازهــیــچ گونه وسیله و سلـاحی مـمـکن نـیـسـت،شـمــا بــه مــحـض این کــه دیـده شــویــد به احتمال ۹۰ درصد کشته میشوید.یکی از چیزهایی که جالب به نظر میرسد این است که باید مراقب باشیدکه روی چه چیزی پا میــگذاریــد، مثلا پا گذاشتن روی شیشه های خورد شده باعـث ایجاد صـدا میشـود و دشمنی که در نزدیکی است متوجه شما میشود.هوش مصنــوعی بازی هم در سطح متوسطی قرار دارد،گاهی اوقات واقعا رفتار دشمنان احمقانه به نظر می آید ،با این حال سختی لازم برای یک عنوان مخفی کاری را دارد.

یکی از نقاط ضعفی که میتوان به آن اشاره کرد عدم وجود jump در این بازی است، یعنی شما نمیتوانیدبپرید. در یک بازی با این شخصیت نبودن پرش واقعا ضعف به حساب می آید.قابلیت teleport هم که دربازی وجود دارد نمیتواند تمام نیاز های گیمر را برطرف کنتد،طبـیعی نبــودن حرکــات هم باعث میشود بازی به دل گیمر نشیند و پس از مدتی از آن خسته شود.

dark screen 3 خون آشامی که همه را نا امید کرد! | نقد و بررسی بازی Dark

موسیقی و صدا گذاری:
در این قسمت هم بازی نسبتا ضعیف عمل کرده است،صدا پیشگی شخصیت ها خوب نیست،انیمیشن های صورت با حرفی که میزنند همخوانی ندارد.گاهی اوقات میبیــنیـد یک دشــمــن که تنها اسـت فریــاد میزنــد که دستگیرش کنید . موسیقی بازی ایراد چندانی ندارد و میتواند هیجان یا احساسی که لازم است رامنتقل کند.

Dark wallpaper 584x365 خون آشامی که همه را نا امید کرد! | نقد و بررسی بازی Dark

 

نتیجه گیری:
بازی Dark یکی از عنوانی بود که انتظار زیادی از آن میرفت اما نتوانست انتظار ها را برآورده کند…

 



نظرات شما عزیزان:

ستایش
ساعت12:40---14 مرداد 1393
رو وبلاگت خوب کار کردی

یه سری هم به ما بزن


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 14 مرداد 1393برچسب:,

] [ 10:42 ] [ محمد گیمر ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه